Safari - Aquila Game Reserve

Jag gick upp kl 05.00, för att bli hämtad med buss, och två timmar senare välkomnades vi med bubbel och frukostbuffé på Aquila Game Reserve. Efter frukosten åkte vi ut i två timmar, i en öppen jeep. Vi hade en väldigt duktig guide, som berättade mycket om de djur vi såg. Och vi kom så otroligt nära, nästan så jag ville sträcka ut handen och klappa elefanterna. En riktigt häftig upplevelse :)

Melkbos

I det lilla samhället Melkbos spenderade jag den mesta av min tid i Sydafrika. Jag förälskade mig direkt. Så fint överallt, och alla känner alla. (På gott och ont)  Människorna är så trevliga, och det tog inte lång tid innan alla hälsade när jag kom in på den lokala pubben, och jag hann inte ens beställa min dricka innan den stod på baren :)

När molnen ligger så över Tablemountain, kallar dem det för "Tablecloth". Bordsduk :)

The Lapa, där vi spenderade de flesta av våra kvällar

Utsikten från lägenheten, kvällstid

Afrikansk marknad

Robben Island

En av dagarna tog vi med hos Heathers småkusiner för att åka båt och bli lite allmänbildade. Vi åkte ut till Robben Island, där Nelson Mandela har suttit i 18 år, tillsammans med många andra politiska fångar.

Vi fick åka buss som kördes av frihet. Kan ev. ha varit bensin och en chaufför inblandad också

Våran guide var en före detta fånge. Han var en av dem som hade det sämre ställt i fängelset, oavsett "brott", endast på grund av att han är svart.

Nelson Mandela's cell (Som var den enda cellen som inte stod tom nu, så att vi turister skulle få intresanta bilder..)

Turistbuss genom Kapstaden

Mera Sydafrika

Här kommer lite fler bilder från Sydafrika. Bland annat utsikten från lägenheten, afrikansk solnedgång och hamnen i Kapstaden :)

Nyår

Vi firade in det nya året i ett tält lyssnades på trance 24/7. Kunde väll kunna tänka mig något mer glammigt, men jag var på min första festival, i fint sällskap så jag var nöjd ändå. Nyårsoutfiten var en älva, say no more.

Vi kom hem, duschade och vilade öronen. Sen var vi i Sydafrikas största köpcentre, badade i havet, var på poolparty (ja, nästan alla har pool, även om de bor 100m från havet), och åt struts, springbock, kudu och sniglar.

(ev ett par lånde bilder)

The Table Mountain

Hej Igen!

Är nu hemma igen efter tre veckor i Sydafrika. Har varit med om en hel del, och har såklart massor av bilder att visa! :)
Efter 35h resa och middag ute, så gick jag upp kl 7 för att klättra upp för Table Mountain. Riktig häftig upplevelse, med en otrolig utsikt! Kunde se hela Kapstaden ligga nedanför. Tog ca 1,5h att ta sig upp, man kan även välja att åka en typ av linbana upp och ned, men vi bestämde oss att även klättra nedför.