A legend

Okej, jag tar tillbaka mina stolta ord om att Casey eskorterade brudparet. Istället blev han en legend som föll av sin häst på det kungliga bröllopet. Hans häst blev rädd, föll omkull med Casey under, och sprang sedan iväg. Men alla viktigare människor var nöjda ändå, eftersom han var klartänkt nog att ställa sig vid sidan av, i givakt, då drottningen kom precis bakom. Hästen kunde fångas in, och Casey blev inte allvarligt skadad.

Det finns redan en grupp på facebook: "Respect for trooper baker. the only man in history to fall of a royal event". Låt oss läsa om det i tidningen imorgon.

THE wedding, bröllopsyra, monarki-lovers och dagen D

Herregud, vad har England gjort med mig? Har bara sovit i några timmar, men går ändå upp för att se på deta jäkla bröllop? Jag tittade i princip ingenting på Victoria och Daniels bröllop, men nu har jag och katten suttit framför tv:n i nästan två timmar. Britter, alltså..

Efter att större delen av la familia igår begav sig mot morföräldrar, begav jag mig mot Reading. Mie och jag slog oss fram med våran Skandinaviska charm hela natten, i fint sällskap av au pairer och studenter, senare uppblandat med lokalbefolkning. Hade sen en jäkla tur som lyckades ta ett tåg till Wokingham, och se få tag i en taxi, och kunde kl. 5.30 smyga in bakvägen, som Simon glömt att låsa. (Men säg inte till mamma att jag satt ensam på tågstationen mitt i natten, ett bra tag innan det kom nån taxi)

Nu sitter jag här med fjärilar i magen och tittar på när brudparet eskorteras till Buckingham palace. Ifrågasätter dock om det är Kate och Will som skapar fjärilar, eller det faktum att Casey är en av de tolv som eskorterar dem. (Ni kan se han på tv, han är precis framför vagnen, i mitten, med röd toffs på huvudet)

Nu har de även fått in den gamla tanten i slottet (hoppas ingen Britt läser, för då är jag illa ute), så jag funderar på att gå tillbaka till sängen en stund, innan jag i eftermiddag tar tåget till Exeter (googlemaps) där jag kommer spendera helgen tillsammans med Casey.

Nu är det alla har väntat på, över.
Men enjoy resten av dagen D.
Det ska jag

En vanlig måndag i London, beskiven i bilder

Ny dag, Nya möjligheter. Turisterna var redo att inta London igen

Gissa hur exalterad jag blev när vi hittade "Smålands coffee"! Tråkigt nog var det inte öppet, men nu vet jag vart jag ska hänga varje gång jag är i London ;)

House of parliament

E.O - Upp i luften över stan, luftens hjältar hela dan

Jag kan se ända till Mariannelund!

Morgonpromenad till London Waterloo, fikapaus och studerande av karta, tunnelbana till Camden market, spenderade lite tid med att gå och titta på denna saliga blandning av komirsiellt-turist-krims-krams och mysiga små bodar med hantverk och inrednigsprylar. Efter den obligatoriska camden-middagen tog vi tunnelbanan tillbaka och intog London eye.

Efter en tur i det blå, var det dags att säga Hejdå. Dessa timmar tillsammans försvann som ingenting. Fyra månader sedan sist, och ingen vet när det blir nästa gång. Men snart hoppas jag, för jag saknar er redan.
När jag sedan var tillbaka i Bracknell och jobbade, spenderade mor o bror ytterligare lite tid i London, med shopping på Oxford street och ett besök hos mammas au pair-familj, där hon jobbade för 30 år sedan, innan de sen packade ner sin mini-plattång och rese-strykjärn och flög mot Skandinavisk mark

St James Park

Söndag i Bilder

Vaknade upp pigga och utvilade, åt frukost (undebar engelsk frukost, bestående av endast toasts och flingor..) och tog bussen till Madame Tussauds, där vi möttes av tre timmars kö. Vi bestämde att det inte var värt det, och promenerade tillbaka mot centrum

Hela London var överdrivet pyntat. Något spec som händer till helgen?

Fann denna stiliga, bronsskinade man, och var förståss tvungen att ta ett kort

Bror o Jag på Picadilly Circus

Chillar tillsammans med min bil

Covent Garden

På väg att ta en titt på Caseys kompisar som står vakt

Buckingham Palace

Vår bästa vän, kartan

Efter att ha hunnit med alla dessa turistattraktioner, ätit middag, shoppat, åkt dubbeldäckare och tittat på ekorrar, toppade vi dagen med Micheal Jacksson musikalen. Riktigt jäkla bra! Och jag blir lika musikalexalterad som vanligt. Trötta och nöjda tar vi sedan bussen hem, nynnandes "Cause this is thriller, Thriller night..."

Don't watch the clock; do what it does. Keep going. -Sam Levenson

The world is a looking glass and gives back to every man the reflection of his own face

Lördag i London

Louise var snäll nog att låta mig sluta tidigare på lördagen, så jag kunde ta min enorma resväska och ge mig av mot tåget och London. Tänkte att jag skulle avra duktig och ta en buss ist för tunnelbana, och efter att ha snurrat runt bra länge, hittade jag tillslut rätt busshållsplats. Visade sig att jag hade 10p för lite för en bussbiljett, så fick gå tillbaka för att växla pengar, sen körde första bussen ifrån mig. Humöret han svänga en del, men blev genast bättre när jag fick träffa kära mor och bror igen. Kändes inte alls som att det var fyra månader sen. Vi pratar, retas, skämtar, flummar o skrattar som vanligt. Skönt att spendera lite tid med några som kännt mig hela livet.

Fick bästa möjliga presenter hemmifrån, Ölandsblad, påskägg och hembakta kakor
Efter middag på engelsk pub och promenad i regnet, slocknade vi alla ganska (väldigt) tidigt på hotellrummet (några av oss utrustade med öronproppar. Säger inte vem som var utan..)

Påsk i London

Tillbaka efter en helg i London. Hur fint som helst ♥

lördag den sjugotredje april tvåtusenelva

Betalt för att spela Wii
. Ja, man kan ha det värre.

Men nu ska jag bara packa det sista, i min prickiga enorma resväska. Känns lite sådär att släpa runt på den, för en weekend. Men jag har ingen mindre, och så tänker jag ju dumpa alla vinterkläder hos mor o bror..

Men nu sticker jag till London, så nu kommer ni inte höra ifrån mig på ett par dagar
Ha det bra så länge!

15 timmar tills jag får träffa mor och bror igen ♥

I love life

Det blåser medvind för lilla Elin nu, och jag är så glad att allt faller på plats.

Jag har haft skitkul idag. Spelat fotboll, lekt med dockor, gjort ansiktsmålning och läst sagor. Fått höra att jag är really nice. Och där emellan har jag legat ute i solen och njutit av högsommarvärmen.
Imorgon får jag sluta tidigare, så jag kan åka till London och träffa mamma och Erik ♥ Casey får lite ledig tid på söndag, så han kan komma o sällskapa oss.
Nästa helg får jag fyra dagars ledigt, pga The wedding. (Ibland bara måste man älska engelsmännen)
Och vet ni, jag har också blivit bjuden på bröllop! Inte det kungliga då men.. Engelskt bröllop i Windsor, mitt i sommaren. Det ser jag verkligen fram emot! Och jag har redan kollat med Louise, så jag får vara ledig då :)

Happy, Happy, Happy

Jag önskar verkligen att det kan fortsätta såhär, och att jag får stanna i min lilla lyckobubbla

love is just a word until someone comes along and gives it meaning

Idag är det en månad sen min värld blev lite extra rosa och fluffig.
Och detta är anledningen

I love you, Casey Baker

slutet gott, allting gott

Sådär ja, alla mätta, rena och i säng
. Eller ja, iaf Hattie och Jack. De andra två får klara sig själva.
De var alla väldigt glada att vara hemma. Sprang runt och kollade in trädgårdslandet, sina nystädade rum, paketen som kommit med posten och hälsade på alla djuren.
Jag lyckades få i Hattie och Jack deras grönsaker medans jag fick höra allt som hänt, och sen skrubba dem rena så gott jag kunde, med gipsade armar i vägen.

Nu är det nog bäst att jag går till sängs, om jag ska klara av at leka hela dagen imorgon. Jag har blivit så van vid att helt jobba i min egen takt de senaste tre veckorna. Det funkar inte riktigt med en 5- och 8åring.

Godnatt!

Slut på lugn och ro, och betald semester

Nu är det inte långt kvar tills familjen kommer hem
. Jag vet inte hur många gånger jag har dubbelkollat alla rummen, för att se att de är okej. Börjar nästen bli lite nervös nu, över vad de ska tycka om min städning. Men jag hoppas hon förstår att jag har gjort mitt bästa, att jag inte kunde göra så mycket åt att några av hennes plantor dog och att hon är lite mer männsklig än Lisa, och kan ha överseende med det.

Det var inte meningen att de skulle komma hem redan, men eftersom det inte är någon snö i Frankrike, kommer de hem nu. Lite blandade kännslor. Det är skönt att få lite sällskap igen, men jag trivs ganska bra att bo själv, och det är ju skönt att slippa jobba ;)

Min sista lediga dag har jag fördrivit på gymmet, ute i trädgården där jag legat och njutit av solen (23'c) och fixat det sista i huset. Och nu hoppas jag att allt ska vara i sin ordning. Hela huset är skinande blankt, förutom mitt rum, som är ett jättekaos. men jag är så trött på städning nu, så jag har inet orkat bry mig om det x)

Bara två dagar tills mor o bror kommer :D
Pusshej

Århundradets sammanfattning

Håll i er,
för nu tänkte jag göra ett försök att sammanfatta och berätta för er vad jag haft för mig de senaste veckorna (då jag har haft bättre saker för mig än att blogga)

Jag var i Maidenhead med Dominique och hennes hosfamily. Hade picnic, åt glass, matade fåglarna och njöt av solen i en mysig park. Träffade Mie i Reading. Brände oss i solen, pratade om allt som hänt, livet som au pair och framtiden. När hon åkte hem sällskapade jag ett gäng från skolan, och vi gjorde krogrunda och tog massor av kort tillsammans med okända människor, fram till småtimmarna. Helg eller inte, vi festar ändå!
Dagen efter var det påsklunch på skolan. Jag älskar när vi gör sånna saker på skolan, alla lagar mat och bakar något från sitt hemland och tar med sig. Det var några som hade bakat svensk rabarberkaka! Det smakade hemma :D

Helgen spenerades i underbara Windsor. En av de finaste platser i England. Bodde på fint hotell (självklart var hotellfrukosten det bästa ;)) Större delen av tiden låg vi i parken och brände oss ganska rejält. Men vi hann också med att ha picnic, gå ut o dansa, äta glass till middag (bara för att vi är vuxna och kan göra det om vi vill) promenera längst floden, bada bastu och äta god lunch. Kunde inte bli mycket bättre

Följande vecka spenderade jag på gymmet, umgicks med Dominique, promenerade hundarna och började med att storstäda huset.
På onsdagen åkte jag till London, åt lunch med Fatima, Julie och hennes vän från Frankrike. Promenerade till Buckingham Palace där jag träffade älskade, efterlängtade Julia. Äntligen! Vi hade mycket att att ta igen, och det var så skönt att träffa henne igen ♥ Fick nöjet att spendera en timme (som gick alldeles för snabbt) på Starbucks tillsammans med två av de människor jag tycker allra mest om. Önskar att jag kunde göra det oftare.

Sen var det städning, gymmet, Dominique och hundarna igen. På fredagskvällen blev det utgång med det vanliga au pair/språkskolegänget. Dans hela natten, precis som jag vill ha det :) Lördagen spenderades med Casey, och fick inte mycket vettigt gjort. Och sen.. gissa vad? ..Mera städning!

Men nu är det klart, och det känns supermegajättebra! Imorgon blir det nog en sväng till gymmet, och på kvällen väntas la familia. Och sen är det bara ett par dagar till en del av min la familia kommer! Wiihooo! :D

I'm in the Aaaaaarmy!

En random bild bara..

Jag har nu insett hur mycket jag hatar bussar, och att bo mitt ute i ingenstans, långt ifrån allting, så att jag verkligen är beroende av bussar. Det finns ett busstopp 5 min promenad från mig, där går det ca 4 bussar om dan, inga på helgen. Annars kan jag gå 30 min, betala ca 30kr för 20 min bussresa till stationen. Ska jag till gymmet måste jag vänta x antal min på nästa buss, och sen betala ytterligare 30kr. Sen samma grej för att ta sig hem igen.
Jag har bestämt mig för att jag måste införskaffa en cykel. För nu spenderar jag alla mina pengar och all min lediga tid på tåg, buss och taxi. Vilket inte är riktigt vad jag vill..

Men för att berätta något mer possitivt: Vädret är awesome, och jag har spenderat störe delen av dagen med att äta jordgubbar med mitt favoritsällskap i Hyde Park ♥
Positiv nyhet II: Både syrener och gullvivor blommar! De luktar så gott, och jag är så lycklig! Nog för att gullvivor ska komma när Eivor o Ecce kommer till Öland, och syrenerna lagom till skolavslutningen, men jag klagar inte :D

Jessie ♥

Kära tomten, goda feér och föräldrar

X_179a75ba_large
Officiell önskelista från Sverige (främst riktad mot mor o bror som kommer till helgen. Men bror kommer även få en egen, mer detaljerad med sommarkläder som jag skulle vilja ha hit :P)

-Massor med utrymme i resväskan, för att ta tillbaka vinterjacka, stövlar m.m.

-Mammas supersalva för fötter och händer

-Naurgodis på lösvikt

-Vore även fint med en påse med blandade hembakade godsaker från hemma. Typ mormor och mamma-bakade bullar o liknande. För det är något jag verkligen saknar. Det vore en fin bonus och lite extra lyx

Äntligeeeeeeen

3317610259_89c50d6b37_z_large
94325069.a96ztfla.img_3119_large
2981791320_055bd16245_large
Tumblr_ldbbvlwbdr1qeml53o1_500_large
Huset är nu officiellt färdigstädat! Jag är SÅHÄR glad, och SÅHÄR trött. För några dagar sen trodde jag aldrig att jag skulle bli klar. Det tog lixom aldrig slut. Men efter några dagar då jag städade från frukost tills jag gick o lade mig, är jag nu äntligen klar. Två dagars ledigt innan familjen kommer tillbaka, och det riktiga jobbet börjar.

Det känns som att mina (få) inlägg den senaste tiden har handlat lite väl mycket om städning. Men jag bloggar ju om min vardag, och städning har varit min vardag den senaste tiden.
Men jag ska försöka variera mig lite mer nu ^^

Städarsöndag

När det ser ut såhär vet jag inte riktigt vart jag ska börja. Det var lättare i köket, då jag kunde börja med ett skåp, ta ut allt, torka, rent och ställa tillbaka. Nu måste jag sortera, rensa, slänga och skapa nån typ av ordning. Men det är väll det jag är bra på egentligen, så när jag väl börjar ska det nog inte bli ett allt för stort problem.
Kök, badrum, vardagsrum och två sovrum är avklarat. Så nu ska Mix megapol o jag försöka klara av resten.

Njut av er söndag, puss

The story of my life

Nu är rummet mitt på riktigt. Kan inte bli mycket mer Elin än såhär.
Och det känns så bra, att ha er alla här

Don't blame it on sunshine, Don't blame it on good times

Vaddå, jag? Solbränd? Nejnej!
Den solkrämen jag hade räckte tydligen inte..

Men jag vill inte klaga, för ärligt talat, hur ofta ser man ut såhär i början av april? Jag brukar ju inte ens vara solbränd i slutet av augusti, eftersom jag jobbar inomhus hela sommaren. Det ser också ut som att jag har knästrumpor på mig, och det är ju jäkligt snyggt.. Men nu kan jag iaf sova på rygg igen, så allt är frid o fröjd
(Hörde att ni hade hela 15'c hemma? Haha, nä jag ska inte vara skadeglad.. ;) )

Hej, kommer ni ihåg mig? Det var jag som brukade blogga här en gång i tiden

Det är det här jag lever i för tillfället, och de är det som tar min tid just nu. (Förstå mitt bekymmer när jag mitt i allt upptäckte att jag var hungrig, och skulle försöka göra något att äta. Det fanns inte så jättemycket yta att jobba på..) Därför får bloggen vänta lite. Men jag lovar att bättra mig!

Man blir så observant när man städar

Efter en hel dags städande i familjens kök, har jag konstaterat följande:

-Det var ett antal vårar sedan de senast vårstädade

-Deras spritskåp är något utöver det vanliga

-De har mer prylar relaterade till polo än vad bönder har med kor. Och fler muggar med polospelare än mamma har från margarethaloppet (och det säger inte lite)  Halva köksutrustningen har de fått från poloklubben. Äggkoppar, wiskeyglas, bestick, ramar, vaser. Det tar aldrig slut

-De har två kameror och en ipod i orginalförpackning liggandes i köksskåpen. När de kommer tillbaka, tror jag att jag lite diskret ska råka nämna att jag är i behov av en liten kompaktkamera

-De är uppenbarligen inte överdrivet renliga och pedantiska. Det är inte alfabetisk ordning i kylskåpet och kryddhyllan, om jag säger så (Min mor o far skulle aldrig klara sig här) Varför ställer man tillbaka smörgåsgrillen utan att diska den? Den lär ju inte diska sig själv och vara ren nästa gång de ska använda den. Just det, de har en au pair som kan göra det åt dem..

-Varför har de inte gjort nått tidigare? Men om jag hade låtit det gå såhär långt hade jag också het klart betalat nån annan som gjort det åt mig..

Nu tar jag en paus i städandet och går till Dominique. Tyvär kommer ni få vänta ytterligare lite till innan ni får veta vad jag har haft för mig de senaste dagarna, för imorgon tar jag tåget till London och kommer vara där hela dagen.
Men ha det bra så länge!

I'm back!

Superledsen för überdålig uppdatering. Jag ber om ursäkt. Men laddningssladden till batteriet i datorn har pajat, så jag har inte kunnat använda datorn sen innan helgen. Kom på att det är ganska svårt att beställa en ny sladd, när man inte kan starta datorn.. Men Casey beställde den åt mig i söndagskväll (tack!!) och den kom hit för några timmar sen. Det kallar jag snabb service!

Ni får vänta lite på mer detaljerad uppdatering från helgen, för nu ska Rihanna och jag städa köket tillsammans
Puss!

20'c idag!

Det är tufft med så mycket ledig tid

Började morgonen med en halvtimmes powerwalk (berodde inte alls på att jag var sen till bussen), sen en timme på gymmet, samma promenad tillbaka från bussstationen, och en timmes promenad med hundarna. Är säler på att jag kommer att sova gott inatt

Där emellan hann jag också med grammar workshop på skolan (mycket välbehövligt för min del), och fika med ett gäng au pairer i Wokingham. Lyckades sen leta reda på rätt buss och gå av på rätt hållplats till träningscentret. En stund senare hade jag även lyckats införskaffa mig ett medlemskap (varför ska de krångla till allt så förbannat? Som att det inte är krångligt nog att det är på engelska..) och har nu fri tillgång till gym, simhall, spa och gruppträning. Känns så jäkla gutt att börja träna igen! Med tanke på hur länge sen det var som jag tränade ordentligt, har jag en stark känsla av att jag kommer ha liiiiite träningsvärk imorgon ;)

Imorgon ska jag träffa Dominique igen. Hon är en au pair som bor inte alt för långt ifrån mig. Vi träffades igår för första gången, men det känns som att vi har känt varandra mycket längre än så. Hon var så öppen och lätt att umgås med, och jag kände mig genast bekväm i hennes sällskap. Och det var faktiskt skönt att gå tillbaka till den som var lite nybörjare igen. Så jag kunde passa på att fråga henne om området här omkring, och bussarna m.m. (Har nu konstaterat att mitt enda alternativ är att promenera en halvtimme till en busshållplats dit det kommer lite fler bussar, då det inte kommer några bussar alls på lördagar o söndagar till min busshållplats. Annars är det taxi som gäller..)
Igår kom hon hem till mig, och vi åt lunch här innan vi gick tillbaka till henne. Jag hjälpte henne med lite hushållssysslor och lekte med ungarna, innan vi gick till hennes rum och åt indiskt och så film :)

Det var kolsvart när jag skulle gå hem, och jag visste knappt vägen, men jag lyckades ta mig hem tillslut ändå. Halvvägs kom jag på att jag glömt "nyckeln" till våra grindar, hemma hos henne. Grindarna är skithöga och har typ spikar högst upp (!?), så det var inte riktigt ett alternativ att klättra över där. Men tillslut hittade jag ett annat ställe där jag kunde klättra över. Det var även där jag fick lyfta över hundarna idag (golden retriver-storlek) efter vår promenad, haha x) Det gäller att vara kreativ när man klantar sig o glömmer saker ^^

Sov gott!
För som sagt, det kommer jag att göra

Qclub again

I fredags var det som sagt Qclub som gällde igen. Lyckades fastna på iaf en bild på deras hemsida. Javi är det som sällskapar mig här.
Han är ny på språkskolan, och kommer från Spanien. Så nu har jag nån som kan lära mig lite spanska så jag kan komunicera lite bättre med Spanjorerna i stallet. För just nu är det enda vi kan säga till varanda i princip;
Hej. Hund. Nyckel. Tesco.
Men än så länge så har vi ju klarat oss på det tillsammans med teckenspråk ;)

Svensk weekend

Är ensam i stora huset igen. Men det gör mig inte så mycket, har haft en superhelg med massa fint sällskap hela tiden, och den sista har precis åkt hem.
I fredags var vi ute i Reading igen. Ungefär samma galna gäng som sist. Riktigt kul, med mycket dans. Lördag morgon tog jag tåget tillbaka till Bracknell, och efter lite shopping, serverades det potatis och köttbullar på Handpost farm. Idag blev det svensk frukost med hembakat bröd, ägg o kaviar smörgås och youghurt o müssli. Och på eftermiddagen gjordes det chokladbollar. Denna helgen gick vi in helhjärtat för svensk mat. Lovely! :)

Har inget emot att det är måndag imorgon. Sovmorgon och au pair-fika är vad jag har planerat än så länge. Man kan ha det värre.
Godkväll!

Night out in Reading

Liiite efter, men här kommer två bilder från förra helgen.
Jag var i ett lyckorus hela kvällen, då jag precis flytt från Worthington. Alltid lika häligt, mixat, galet gäng från världens alla hörn. Love it!